Lectoraat Recht en Digitale Technologie

De digitale wereld wordt steeds belangrijker, is nog altijd in ontwikkeling en roept veel en steeds meer vragen op. Vragen die veelal van juridische aard zijn. Het lectoraat Recht en Digitale technologie (RDT) van de Juridische Hogeschool doet onderzoek naar deze juridische vragen.

Nader kennis maken met het lectoraat

Het lectoraat Recht en Digitale technologie van de Juridische Hogeschool Avans & Fontys wil organisaties in de regio bijstaan op het snijvlak waar recht en technologie elkaar tegenkomen. Het lectoraat kan helpen om antwoorden te vinden op vragen over bijvoorbeeld privacy, aansprakelijkheid en eigendom. Om je te inspireren en te informeren is het magazine COLETTE gepubliceerd. Om je verder te verdiepen in de doelen en het belang van het lectoraat, kun je ook de lectorale rede lezen of luisteren naar de podcast Recht en Digitale technologie.

Maak kennis met leden

Lectoraat De kenniskring van het lectoraat bestaat uit: Noortje Lavrijssen, Vivian Dank, Caro van der Voort, Inge Brattinga, Astrid Cobben. Bram Janssens en Mara Paun

Actualiteiten en projecten

Zowel actualiteiten over Recht en Digitale Technologie als informatie over de projecten en onderzoeken worden geregeld door de lector en kenniskringleden op onze website gepubliceerd.

Ontdek hier actuele nieuwsbriefsberichten, intressante projecten en verdiep je kennis met relevante nieuwsberichten uit de juridische wereld.

Lector van het jaar 2020

Op 28 mei 2020 werd Colette 'Lector van het jaar 2020'. In samenwerking met ICT-coöperatie SURF kenden ScienceGuide en ISO de titel toe aan Colette. “Cuijpers' onderzoek heeft door samenwerking met het onderwijs en het werkveld de vernieuwing van een heel beroep in gang gezet”, aldus jurylid Christien Bok. Lees verder op ScienceGuide.